Een authentiek merk, hoe herken je dat?

Ik geloof dat elk bedrijf zichzelf neer kan zetten als authentiek merk. Een merk met een duidelijk verhaal. Een verhaal dat laat zien waar jij goed in bent en waarom klanten juist zaken met jou doen.

Authentiek merk

Wat betekent authentiek eigenlijk?

Als ik de Van Dale erbij pak en ik kijk bij authentiek, krijg ik 3 betekenissen. Betrouwbaar, geloofwaardig en echt.

  • Met betrouwbaar bedoel ik dat alles klopt. Als jij op social media zus vertelt en op je website zo, weten jouw klanten niet wat waar is en wat zij kunnen geloven.
  • Geloofwaardig betekent voor mij dat jij als organisatie te vertrouwen bent. Zeg je duurzaamheid belangrijk te vinden, dan klopt het natuurlijk niet als jij als directeur in een niet zuinige auto rijdt.
  • Echt is misschien nog wel de belangrijkste. Ken je het gevoel van die schreeuwerige reclame’s? Wat doet dit met jou? Ik denk altijd: “Ja bla bla, maar waar sta je nou echt voor?” Jouw klanten hebben het feilloos in de gaten of jouw verhaal echt is of niet.

Authentiek merk

Nu we weten wat authentiek betekent, kunnen we kijken waar een authentiek merk aan moet voldoen.

  • Een authentiek merk zorgt dat de acties kloppen bij dat wat ze beloven.
  • Een authentiek merk is open en eerlijk. Ook als je het toch liever niet wilt vertellen.
  • Een authentiek merk produceert producten die doen wat ze beloven.
  • Een authentiek merk doorstaat een hype.
  • Een authentiek merk is betrouwbaar.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel lastig is om jouw bedrijf als authentiek merk neer te zetten. Daar help ik je graag bij!

Wil je een kop koffie drinken om te sparren over jouw authentieke merk? Ik hoor het graag!

Lees ook 

Terug naar het blog overzicht.

* Foto van avian

Reacties ( 0 )

    Plaats hier een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    %d bloggers op de volgende wijze: